محصول به سبد خرید اضافه شد
0

راهنمای خرید کتاب‌های ماهان برای فیزیوپات‌ها

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۳ مهر ۱۳۹۹
بازدید: ۱۱,۳۲۵

سلام‌‌ به همه کسایی که قراره بزودی وارد دوره فیزیوپات بشن یا فیزیوپات هستن.

همینطور که می دونید دوره فیزیوپات یکی از مهم‌ترین دوره‌های پزشکی هست و مهم‌ترین درس‌های پزشکی یعنی درس‌های داخلی به صورت تقریباً کامل توی این دوران تدریس میشن. میشه گفت اگه شما مهم‌ترین درس‌ها رو یعنی بیماری‌های ریه، بیماری‌های گوارش، بیماری‌های غدد اندوکرین، بیماری‌های روماتولوژی، هماتولوژی و بیماری‌های قلب و بیماری‌های کلیه رو خیلی خوب توی این دوران یاد بگیرین ، ۱۰۰٪ از همه هم‌کلاسیاتون و تمام دانشجوهای پزشکی عمومی ،جلوتر هستین و حتی قابل مقایسه با یه متخصص داخلی😌!

قبل ورود به معرفی منابع باید بدونید که رفرنس دروس داخلی قسمت‌های از سیسیل ایسنشیال ۲۰۱۵ (برای بیماری‌های کمتر شایع) و هاریسون ۲۰۱۸ (که کامل‌تره و برای بیماری‌های شایع‌تر). اکثر استادای دانشگاه‌های مختلف اعتقادی به سیسیل ندارن و همه بیماری‌ها رو تقریباً از روی هاریسون بهتون تدریس می‌کنن.

استادای اکثر دانشگاه فیزیوپاتولوژی بیماری‌ها ،نحوه تشخیص بیماری و… اگه دوست داشته باشن (که دارن) درمان (شما داروها و…) رو هم میگن.

دانشجوها به دو دسته توی دوره فیزیوپات تقسیم میشن: یا رفرنس‌خون‌ها یا جزوه‌خون‌ها …! البته کسی که رفرنس می‌خونه ملزم هست چیزایی که استاداش میگه هم نگاه بندازه تا نمره کورساشو کم نشه.

کتاب‌های ماهان

ماهان سه جور کتاب داره:

  1. خلاصه طلایی (خلاصه درس‌های داخلی): برای اونایی که حال خوندن کل رفرنس رو ندارن البته این خلاصه‌ها مهم‌ترین نکات رو گفته و از لحاظ آمادگی برای آزمون‌ها شما رو ۱۰۰٪ پوشش میده. عالیه برای شمایی که می‌خوای فقط نکات مهم رو یاد بگیری از دستش نده پس.
  2. کتاب تکست هاریسون: این کتاب برای کسایی که آزمون بورد و ارتقاء دارن نوشته و همون طور که من گفتم استادای شما تقریبا تمام بیماری ها رو از هاریسون میگن پس گزینه خیلی خوبی می تونه باشه برای کسایی که میخوان تمام داخلی رو بجون و از استاداشون بهتر بدونن از واجباته.
  3. کتاب آزمون دستیاری و پیش کارورزی: این کتاب تلفیقی از تکست هاریسون (برای بیماری های که وزارت خونه گفته) و سیسیل (سایر بیماری‌های که وزارتخونه گفته از اینجا برای آزمون دستیاری و پیش‌کارورزی سوال میده)، اگه وقتشو دارین همین کتاب رو تهیه کنین و از الان بیس و پایه پزشکی خودتون بسازین و با یه آمادگی کامل وارد مقاطع بالاتر رشته پزشکی بشین و برای تمامی آزمون‌ها جامع از الان خودتون آماده کنین.
برچسب‌ها:

smsadeghi

دیدگاه‌ها

امید در ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ گفته:

چه طور می تونم فقط کتاب ماهان رو بگیرم؟ فیلم ها رو نمی خوام

پاسخ

    مجتبی موسوی در ۱۰ دی ۱۴۰۰ گفته:

    سلام. در واتساپ به ادمین پیام دهید.
    ۰۹۱۳۰۲۸۰۵۰۱

    پاسخ

    مجتبی موسوی در ۱۶ مهر ۱۴۰۱ گفته:

    سلام به ادمین تلگرام پیام دهید
    @mahanmedicine_admin

    پاسخ

رفتن به بالای صفحه